Back in bussnies

Yepps, då var man tillbaka på skolan. inte nå spec händelserik dag änsålänge . Skulle gå o sola imorse, sov dock över så fick gå efter engelskan ist. men de fungerade juh minst lika bra. Lunchade med Pernilla o upptäckte vilket otroligt vackert väder vi hade. Gick tillbaka till skolan o träffade Matte som satt ute o rökte, vi slog oss ned brevid honom o sen blev vi sittandes där, de var så grymt skööönt i solen :) mmm, me like ! Sen tog vi oss i kragen o gick in till datasalen för att plugga lite samhälle, men ja .. efterfesten lockade mer och nu sitter jag här. oops ! Men har skrivit lite på uppgiften iaf, den är juh inte lätt om man säger så.

Nu tänkte jag skriva lite om de roliga som hänt under helgen och i veckan:

Årjäng
Vi i klassen var ju somsagt i Årjäng i fredags, åkte dit direkt efter skolan.. hem i 30min, duchade o bytte om o spräckte mina nyinköpta strumbyxor ! paaaniiiik ! kom in till stan o drog då på Åhlens för att införskaffa ett par nya strumpbyxor, sedasn begick vi till Donken för att äta lite o byta om o sminka sig..
När vi satte oss på bussen mot Årjäng så hade vi 1,5timmars bussresa framför oss, men den var rolig :) Efter Grums satte vi igång med drickandet .. Yammie !
Välframme i Årjäng kom Linus föräldrar o hämtade oss o skjusade oss vidare till lokalen där vi skulle vara .. långbord var uppdukat o steroanläggningen vad färdig , bara att sätta igång :)
Började med att käka lite smörgåstårta, den var hur god som helst o innehöll "ferska rekor" ;) . Efter maten så var de lekdags, vi hade lekar som ; smälla ballonger i sexställning ( jag o camilla vann ) , äta snören snabbast, dricka en cider på kortast tid, vispa grädda o sedan vicka upp o ner på bunken när man trodde de var fast o som avgörande en frågesport , o vilket lag vann inte om inte mitt :) Bra kämpat !
Sen satta vi igång på allvar, musiken höjdes o vi dansade som få ! Efter ett tag kom de massa årjängsfolk, märkte dock inte så mkt av dom.. var nog i min egna lilla värld. men dom gick lika fort tydligen eftersom de blev så tjafsigt.. o kvar var vi i klassen, vissa torrare än andra . ;) men jag o bengtsson höll iaf igång hela natten ända tills bussen gick igen på morgonen kl 05.50 ..  ok vist, några mer dansade med oss :P resten ahde bäddat upp på bord o stolar för att sova . Men jag sviker inte en fest ! never !  Busseresan hem var trött o illalunktande.. haha ! men jag o pernilla kollade på kort o skrattade, kan juh inte påstå att man var spec nykter än .. resten sov !  oh jaa, de var väl årjäng :) Tack Linus, nästa ggr kör vi en likadan fest i Forshaga !

Lördag
Jag o Pernilla hade bestämt oss för att se på ESC o äta lite godis o chips, men först tänkte vi att vi var värda en Pizza o gick till Lusten, o mumms vilka pizzor :) Fick dock inte i oss allt , men mätta vart vi .. sedan gick vi förbi gettot o där var de llite kalas, jag blev sugen på fest, de var juh så underbart väder, så jag bestämde miug för att festa igen.. denna gång dock med sanna o lite annat folk. de var kul :)


Söndag
Aldrig i hela mitt liv har jag mått så dåligt, vaknade upp brevid sanna med världens huvudvärk.. fyfaaan! kom inte upp ur sängen förrns 15.00 o då gick jag hem. lagade mat, potatis o kotlett, såå goottt ! men mådde fan inte bra. usch! kl 16.30 skulle vi samlas på skolan för att förbereda salladerna inför sthlmsresa dagen därpå. Pernilla,Jag,Kexet o Linnea gjorde de otroligt goda pastasalladerna . :) Sen blev de Chips o Dipp samt en snopp dokumentär för mig o pernilla !

Måndag
Vaknade upp o då var de dags för Norrköping o Stadiums lagercentral . Busseresan var sjuktlång men ändå trevlig! Kom till norrköping o gick en runda inne på lagret, var mindre än jag trodde , men ändå stort ! senare åkte vi till Stadiums service kontor, var på en föreläsning o sedan åkte vi vidare till sthlm. Vi kom fram i sthlm, närmare bestämt Mälardalen, kanske höjden. Bodde på ett jätte vackert vandrar hem ute på en udde . Var ute o gick på området, jätte mysigt !:) lekte lite i lekparken med flickorna o sedan blev de charader för vår del, hur kul som helst. Sedan var klockan såpass mkt att vi kände att vi behövde sova, då började vi leka sanning o så blev de i några timmar. trevligt trevligt ! somnade vid 4a tror jag...

Tisdag
En heldag i sthlm är juh inte så dumt, synd att man inte hade pengar .. Hade fått några uppgifter av skolan att besöka minst två conceptstores och sedan var det fritt fram ända till kl 15 då bussen skulle avgå från stadshuset mot Karlstad igen. Jag gick o lunchade med min alldeles underbara moster Linda, alltid lika trevligt o givande o träffa henne. Hon är helt klart bäst ! Sen gick jag till flickorna i klassen igen, kollade i lite butiker o sen var klockan 14, så vi gick till bussen o sen kl 15 var de hemresa igen :) sov hela vägen... gött de !

Nu har jag skrivit på tok för mycket ! sista rycket med samhäll nu innan min tvättid börjar !
Ha de gött allesammans !

/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Robban

Nu när jag börjar skriva kortare bloggar så öser du på istället ;)
Du verkar ha haft väldigt skoj i helgen iaf.. kul kul! Norrköping-Stockholm resan har varit den klart roligaste under tiden i fif, så den skulle jag gärna gjort igen... Kul att ni är tillbaka nu iaf =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback