25Augusti

Det är inte ofta jag bloggar två ggr på en dag , men just denna blir ett undantag just för att jag ska kunna få sova gott inatt. Måste skriva av mig lite. Vet inte om jag gör rätt att skriva här. men nu finns inget annat alternativ. Det får bära eller brista!

Jag har en undran, en fråga jag burit på under flera års tid. Jag vet att det är en fråga det inte finns något svar på, men den är ändå oundviklig att ställa sig. Det är svårt att formulera fråga, för de är många frågor i en o samma . . Eller många frågor jag gärna vill ha till en o samma. Vet inte ! Just nu vet jag inte mkt . .

Varje ggr jag träffar någon, så kommer en annan på mina tankar. Denna personen får all min energi och tid ( i tankarna), fast den egentligen inte ska ha den ! Jag förstår inte varför mina känslor för denna person aldrig svalnar eller ens försvinner. . Dom försvinner för en stund , men såfort jag träffar någon igen så kommer dom tillbaka . Jag tror det är en slags väntan och ett stopp. Men hur länge ska det pågå? Hur många år ska det behöva ta innan man har bearbetat klart en person? Är det för att personen man träffar i nuet är helt fel för en , eller är de så att känslorna fortfarande är så starka för den andra personen som gör att det inte går att träffa någon annan . ?
Det känns absolut inte rätt att träffa en person när man egentligen "önskar" att de vore en annan . Att man "drömmer" sig in i en helt annan situation , med en annan människa än vad det i själva verket är. Kanske går de bort med tiden? Man kanske måste våga ge det lite tid. . Men hur lång tid då?
Hur vet man om det är äkta kärlek man känner för den andra personen när man inte ens kan träffa den? Tankarna på den kanske kommer bara för att de inte känns helt rätt med en annan . . eller? Kommer man någonsin få reda på de?

Säger juh att frågorna är många o svaren få . Men hur fan gör man ? Vad ska man göra ?

Den stora frågan är juh ;
 Kommer jag någonsin vara mogen för att träffa någon igen, och låta en människa komma nära inpå mig o mitt liv ?

Den här låten spelade jag varje kväll under ca 6månaders tid i Forshaga när jag gick i åk 2.
Alla mina tankar o minnen går till dig . . Jag hoppas dom försvinner, såsom du gjorde .


Kommentarer
Postat av: Klein

Jag lovar att när du träffar nån som är rätt för dig, så kommer du veta det! det kommer du känna i och med första stund! Och när du träffat denne och den är den rätta så kommer du inte ens ha en fundering eller tanke åt den andra personen.. Håll ut lite till och fundera inte på när dina funderingar och känslor kommer ta slut för den här personen..Snart så =)) Kiss kiss!

Postat av: Tilda

Om du behöver prata är det bara att du slår en pling, det vet du. Finns här !

2009-08-26 @ 09:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback