21Januari

Tro de eller ej kära läsare men nu ska jag få era ögonbryn att höjas =P Idag för första ggr i mitt snart 20åriga liv gjorde jag ungsfalukorv m potatismos ! Kan säga att jag är mäkta imonerad över mig själv. Har gått o tjatat om denna maträtt hela dagen på jobbet o gjorde nyss slag i saken! O den var hur god som helst. Skulle kunna varit inne i ungen några minuter längre, men det gjorde inget.. Mumms! Det var inte så svårt som jag trott, eller så är jag bara en sån grym kock? Vem vet. Jag tror på de sistnämnda...


Har lagt ut lite bilder på lägenheten på bilddagboken också, men tänk att Rom byggdes inte på en dag, så även min lägenhet. Mkt som fattas o är provicoriskt men jag trivs o bättre kommer de bli! Ända som är lite störande är hur hemskt lyhört det är, men de kanske blir bättre när alla möbler kommer på plats!

O sjuk har man blivit igen... Vaknade igår morse o var förkyld igen. Har inte alls sovit bra inatt för min hals börjar bli tjock o näsan helt igentäppt! Hinner juh aldrig bli frisk förrens man blir sjuk igen. Ögonen orkar bara vara halvtöppna o kroppen säger ifrån vid minsta ansträngning. Ni kan juh tänka er vem som stod på tomgång hela dagen på jobbet! Lyfte verkligen inte ett ända finger, eller jo .. jag städade några bord! o åt godis tsm med angelica, o busade med Lelle =P de orkas alltid med .. Ringde från min mobil och sa såhär:

Lelle: Intersport Niklas!
Emelie: Ja hejsan, Jenny heter jag..
Lelle: Hej!
Emelie: Jo, de är såhär att jag var in på intersport i falun såhär dagarna innan jul o fick se något väldigt intressant o undrar nu om ni har denna pryl hemma.
Lelle: okeeej....
Emelie: Den är smal, stickad o lite avlång, detta kommer att låta jättekonstigt men det såg faktiskt ut som en snoppvärmare.
Lelle: Öhm, hahah , okeeej ..
Emelie: Jaa, alltså de är en plojgrej till min pojkvän som fyller 30 imorgon.
Lelle: Okej, ja alltså .. Nej jag vet inte .. Vänta ska jag höra.

Han började skratta i telen o kopplade bort mig för några sekunder, sedan kommer han tillbaka o säger

Lelle: Nej tyvärr, vi har inga sådanna.. heh
Emelie: Okej, men tack så jättemkt för hjälpen iaf!
Lelle: mmm, Hejdå!
Emelie: heeejdå!

Hahahah, de var så kuuul! Man märkte att han tyckte situationen var jobbig o visste inte riktigt vad han skulle säga..Sen kommer micke till mig o frågar om jag hört ngt om Lelles mystiska telefonsamtal.. Så berättar han o sen kommer lelle in, alltså de måste juh varit någon som drev med mig, typ du Emelie.. Jag, nöe! jag skulle aldrig komma på å sånt där!! Micke sa då att de måste varit ngn som spelade in samtalet för att sedan driva med Lelle... Att jag inte tänkte på de!!! Men roligt var de iaf, o huvudsaken var att jag o angelica fick oss ett gott skratt! =) Imorrn berättar vi nyheten för våra kära arbetskamrater!!

Ibland blixtrar man till iaf :)

Hoppas innerligt att Sanna kan komma o hälsa på mig ihelgen. Jag är ledig söndag-måndag så de skulle juh passa perfekt! =) Hon åker tillbaka till Norge 1feb, så bäst att passa på att ses en ggr innan hon drar.. Sen vet man aldrig när man träffas igen...

Nu ska jag göra mig klar för sängen o john blunds besök!
Pussogodnatt!

Ps. kom på att alla kan inte se bilddagboken, så jag lägger upp bilderna här också :P

Innan, Vardagsrum:



Efter, Vardagsrum:


Före, Hall:


Efter, Hall:


Innan, Kök:


Efter, Kök:


Innan, Sovrum:


Efter, Sovrum:


Remember my friends, Rom byggdes inte på en dag!!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Inge skräll att det är du som ringer och hittar på såna dumheter. haha

Postat av: sara

hahaha vilken rolig grej... de skulle ja ocks vilja kunna göra på mitt jobb!! :P å skitsnygg lägenhet! :D

2009-01-21 @ 23:50:40
Postat av: Erica

EMELIE:..du bra kock??? Efter 7000 sms verkarde som du lyckas fått ihop din mat iah hahahahahha

2009-01-22 @ 07:58:03
URL: http://ericaj87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback