20 Januari

Detta börjar mer o mer likna en "en-ggr-i-veckan" blogg. Vet inte om det är någon som saknar mina inlägg, jag känner iaf inte för att skriva lika ofta som jag gjorde förut. Känns inte som att jag har något att säga varje dag, både på gott o ont.

Sedan sist har jag sökt lite jobb via webben, just nu har jag tider på intran så lägger ingen större energi på sökandet av nytt jobb seriöst. Men snart så börjar jakten, vet dock inte vart jag ska börja ? Som jag sagt tidigare känns detta som världens chans att göra det jag känner och vill göra, men vad är det ? Ska jag bege mig av, ut o resa, jobba, leva livet, testa gränser, möta nytt folk, ny kultur o bara njuta av tillvaron . Eller ska jag skaffa mig ett jobb i Sverige, flytta, skaffa mig ett någorlunda vettigt liv, en trygghet och bli seriös men ändå leva livet. Båda två lockar, men klart det förstnämna lockar lite mer :) eller ganska mkt, det sistnämnda har jag hela livet på mig att göra. Borde passa på medans man kan och är ung. Eller vad tycker ni ? Är det någon som är sugen på att åka iväg med mig?

Det är mycket tankar som passerar mitt huvud, vilket ni kanske förstår. Önskar någon kunde säga åt mig vad jag ska göra, hur jag ska tycka o tänka, vilka personer jag ska välja att träffa o inte träffa, vad som är rätt o vad som är fel. Jag vet väl egentligen skillnad på dessa två, och vad jag ska göra. Men det är lättare sagt än gjort ! Livet är inte lätt, o man lär sig av sina misstag. Men ändå begår jag så otroligt många, om och om igen.  Och jag lär mig utav dom, verkligen, men det är inte mina misstag som jag tar lärdom av utan andras. Varje dag visar det sig vilka falska människor vi lever med i detta samhälle, det är helt sjukt faktiskt ! Tro mig när jag säger att jag aldrig någonsin kommer kunna lita på en kille, spelar ingen roll hur gullig/snäll/omtänksam han är, inte heller att han är världens bästa och underbaraste pojkvän, nej tyvärr så har jag mött alldeles för många som inte är ärliga någonstans. Väldigt fel av mig att dra alla över samma kant, jag vet ! Men samtidigt är det svårt när man under sitt 20åriga liv endast träffat en som inte varit oärlig. Dock är inte mig dom varit oärliga mot ! Sjukt va?
Ska inte skriva mer om detta, kan missuppfattas ganska rejält !
Men hoppas ni alla där ute med pojkvänner har ärliga sådanna o ger dom vad de behöver så dom inte behöver söka sig till andra :)  Det finns säkert många tjejer som är precis likadana som det jag skriver om ovanför, men detta är inget jag har erfarenheter kring, så jag tänker inte uttala mig o det, de snacket får en karl sköta :p

Hoppas ingen tar illa upp nu, detta är bara tankar som jag haft i flera års tid men för varje dag som går får jag det bara mer o mer bekräftat !
Näe, nu ska jag skölja ur hårfärgen o sedan blir det sängen :) 
- Snart är det helg !

Ha det bra tills nästa gång !  







Its us against the world <3


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Äntligen kom det ett litet inlägg, underbart!

Skönt att du har jobb på Intran ett tag till men som sagt, sedan är det upp till dig vad som händer? Karlar ja, jo vad ska man säga.

Postat av: Tilda

Fälj med mig på en 10 dagars tur. Flyger första till florida där man tillbringar en heldag plus en natt på ett hotell, sedan är det 7 dagars kryssning i karibien med stopp i bla jamaica, bahamas, och Mexico. Resan avslutas med en dag i Miami. Sugen? ;)

2010-01-21 @ 10:20:17
Postat av: Anonym

10 dagar är för lite Tilda, jag vill ut längre :) Bara jobba ihop pengar först ! Thailand, malayzia, nya zeeland .. Sugen?

2010-01-21 @ 19:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback