Tvättonsdag!

Jises som jag hållt på med denna nedras tvätt som ligger överallt i hela sovrummet, vi har ju lite (läs väldigt) dåligt med förvaring i lägenheten så alla våra kläder får inte plats i det byråer/garderober vi har. Det gör att såfort vi tvättat så blir den rena tvätten kvar i tvättkorgen o den smutsiga på en hög bredvid, o så när det är dags att tvätta igen slängs den rena tvätten från korgen ner på golvet o den som ska tvättas i korgen osv osv.. Detta resulterar i ett berg av kläder på sovrumsgolvet, vårat lilla sovrum som knappt rymmer sängen är ett ständigt kaos!
 
Idag har jag tagit tag i det, inte första gången o lär väl absolut inte vara sista :P Jag har tvättat, vikt alla kläder som legat på golvet o lagt iordning allt på sängen. Problemet nu är ju vart allt ska ta vägen, Daniels kläder är nog inga problem. Men mina, åhh! En större byrå/garderob är ett måste, men vill egentligen inte köpa nå större grejer nu när vi inte vet hur länge vi blir kvar i denna lilla lght. Aja, detta är det största o mest tidskrävande problem jag har i mitt liv just nu :P
 
Solen verkligen gassar utanför fönstret, nästan klarblå himmel men någonstans har jag tappat "sommarkänslan" o orkar inte bry mig om att ta vara på det fina vädret, jag liksom skiter i det för har det inte varit fint på hela sommaren så behöver det inte vara det nu heller ;D
 
Änslålänge har det inte blivit nån tränining idag heller, blev lite dumt med tvätten. Här kommer bortförklaringen ;)
- Jag vill träna det första jag gör på dagen, så får det ta den tid det tar kommer det något emellan där så blir träningen oftast utesluten. Vi får se, men känner mig mig rätt så blir det nog ingen träning idag! Men det gör liksom inget, idag känner jag ändå att jag gjort annat bra som annars inte hade blivit av !
 
Ikväll ska vi in o kolla på Familjen som spelar på Liseberg o möta upp Mattias o Emelie, får se vad det blir sen. Den svenska björnstammen spelar 22 på Götaplatsen så vi kanske går förbi där :)
 
Nu ska jag vänta in min man som snart kommer hem från jobbet, han är det bästa i mitt lilla liv :D
 
 
 
 
 
Såhär ser det ut just nu! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback