Sammanfattning av 2006

2006 har varit fyllt med kärlek, sorg, gemenskap, vänskap och massa partie :)

Studentveckan och sommaren är det jag minns allra bäst från detta år. Det var då allting hände, livet fick en ny vändning på någotvis.

Sista april, jag säger bara ojojoj! Deje/forshaga o massor av folk o konsekvenser. Vi började med att åka till Deje där det var fest hos Wallin i hans lilla lägenhet som ägs av skolan. Här brändes soffor upp, kort togs och folk hängde ut igenom fönstrena. En viss Sara satt på sängen och var dyngrak, drack sin öl ur en 2liters tillbringare, det är en bild jag aldrig kommer att glömma eller radera. Lägenheten full med människor så det knappt gick att komma fram.  När festligheterna började uppe i centrom styrde vi alla vår kosa dit upp. Där var det ännu mer folk och personal från skolan. Raketer sköts och min tröja tog eld av en liten cigarettfimp. När vi skulle bege oss till efterfesten så fick jag höra att den var i forshaga, vi åkte dit, och vipps så var efterfesten visst hemma hos mig. Sjukt mycket folk som dansade på bord och bänkar, lampor gick sönder och katten som jag var kattvakt åt rymde. Ströningsjouren kom och vi fick böter på 1700kr. men som jag sagt hela tiden var det helt klart värt det hela. Denna dag är en dag jag sent kommer att glömma.

Studentveckan var fylld av massa fest, nya kontakter, och sorg. Det var på denna vecka jag kom Sanna och Sara nära, vi festade o hade sjukt kul tillsammans. Sport3:orna tog studenten och det var väldigt hårt, jag hade kommit vissa väldigt nära men som tur är så har man vänner som stöttar en igenom det svåra. Det var svårt att säga hejdå till alla och ha ett uppehåll från varandra i 12veckor, vissa i en längre tid. Det var denna vecka vi festade 4dagar i rad. var fulla konstant, i skolan, i kyrkan och på kvällarna. Kommer aldrig glömma då det var bal, alla på skolan festade och alla var lika  dyngfulla. Fest hos Sophie i hennes lilla etta på 36kvm. och säkert en 30-40pers i den. Vandrade vidare till gettot och träffade massor med klasskompisar jag inte hade sett druckigt och varit berusade på ett helt år.  vissa mer dragna än andra.  I skolan dagen efter var mer än hälften av klassen borta, hmm undra varför. och de som var i skolan var fortfarande berusade. Lärarna ringde till alla som var frånvande eftersom de visste vad som hänt kvällen innan. På eftermiddagen är vi samlade allihopa igen i klassrummet och våra älskade coacher var inte glada på oss. Jag o Sandra tar en promenad i korridoren och ska sen in i klassrummet igen, när dörren öppnades möttes man av en vedervärdig stank, det luktade så fruktansvärt mycket bakfylla,alkohol,rök och flott. haha. klockrent ! Finns så mkt man kan skriva om denna vecka, som när alla var på krogen o sara fick festa med oss ettor, vi satt i fredriks lägenhet och drack samt rökte vattenpipa då fritidsvädrana kom och vi fick låsa in oss på toaletten. där vart vi sittandes väldigt länge.


Sommarlovet som var sagt skulle bli det bästa i mitt 17åriga liv, och det blev det verkligen. Detta är en sommar jag aldrig kommer att glömma.  Jag o Sändra och alla våra äventyr,dagens bästa, the day after mm.  Har så otroligt mycket minnen från i sommras, skulle kunna skriva ner allt som hänt, i kronologisk ordning, men det orkar jag inte skriva och du inte läsa heller. Så jag nöjer mig med det bästa. Midsommarafton, gästis, folk, fylla, strul och mygg! Detta var en otroligt bra inledning på sommaren. Dagen efter i hammarby ,där vi dansadepå dansbanan, träffade massor med kompisar,cyklade dit och hem, låg i skogen o sov mm . oförglömlig helg ! 
Alla fester som vi var på i somras, alla i en klass för sig.
Sen åkte jag även upp till Östersund på yran, det blev inte som jag hade tänkt mig, men ändå helt ok. Fick se den jag avgudade mest av allt, Håkan Hellström och det ögonblicket kommer jag aldrig att glömma. Träffade Jessica som jag inte hade sett sen studentveckan, vilket var en otrolig lättnad. Träffade även mkt folk hemmifrån mina trakter vilken också var otroligt roligt. men det var så skönt att komma hem igen, hem til rutiner och sändra. hem o festa o börja jobba igen.. Och då började allvaret igen, cityfesten,ölspel,arvingarna,massor av folk och tvådagars. Bilder säger mer än tusen ord.

Sen börjar höstterminen, jag köper egen privat lägenhet för att klara av skolan sen träffar jag den som alltid saknats i mitt liv, Sara. Den här tjejen har jag haft så otroligt roligt med, konstant hela tiden. Vi har aldrig tråkigt. Med  dig har jag så otroligt många minnen. Alla kommentarer och äventyr. the dyngen team !:) Lerduvorna,vurpan när vi var påväg upp till ica för att åka till karlstad,armen som fastande i fönstret o allt annat. Sara betyder så fruktansvärt mycket för mig, vet inte vad jag vore utan henne.
Sen har vi ju Sanna också, ojojoj! vilken pingla. denna underbara lilla dalatös har en otrolig betydelse i mitt liv. tillsammans är vi oslagbara, alla tre. Vi har också massor av minnen tillsammans. Vi skrattar hela tiden och även här i vårt sällskap fälls en hel del roliga kommentarer. Alla bus vi gjort, haha . Jag tänker ofta på den dagen då vi satt uppe hos dig sanna, o jag härmade dig när du fällde små konstiga ljud .Som vi skrattade !
Dessa två tjejer trodde jag aldrig skulle få sådan betydelse i mitt liv som de fått, trodde ingen skulle kunna betyda så mkt som de gör. ni är mina själsfrändare. På så kort tid som vi lärde känna varandra trodde jag inte att det skulle bli såhär och att vi skulle komma varan så nära som vi gjort. Tack :)

Alla fester höstterminen bjudit på, alla speciella på sitt vis.

Året har somsagt innehållit lite kärlek även, mötte en kille jag aldrig trodde skulle få sådana starka känslor för. Trodde aldrig ens att jag någonsin skulle prata med honom. men så vart det inte. Den korta tid vi spenderade tillsammans var otroligt värdefull för mig. Jag tycker om dig fruktansvärt mycket, det kommer jag alltid att göra. oavsett om det är kärleks känslor eller kompiskänslor.

Jag har även fått otroligt mycket nya kontakter detta år. väldigt roligt.

Msn har haft en stor betydelse för mig,låter patetiskt med sant. Här har jag pratat med människor jag aldrig skulle prata med annars. Blivit kompisar med människor jag annars inte skulle blivit kompisar med. Det är här jag har börjat prata med Marcus, en kille som verkar fruktansvärt rolig och trevlig. En kille jag hoppas fortsätta ha kontakt med i framtiden också. Vi ska juh ändå till afrika tsm ;) Det är denna man som underhållt mig med sms under julen nu. Tack för det !

Nu tänker jag inte mala mer. Skulle kunna skriva hur mkt mer som helst. men nej. blir en annan ggr !

Jag vill önska alla ett gott nytt år !


Kommentarer
Postat av: sara

2007 kommer va året i vårt liv.. ;D

2007-01-02 @ 16:51:55
Postat av: Emelie

Ja Sara, de kan jag fetlova :D

2007-01-02 @ 17:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback