16juni

Det är verkligen inte likt mig att inte blogga på över 10dagar. Vad har hänt?
Känner nog mest att motivationen inte har funnits, orden räcker inte till och känslorna vill inte väckas.
Men idag har jag bestämt mig för att ge bloggen ett försök, förmodligen faller jag tillbaka i träsket och nästa inlägg kommer redan imorrn..

Man börjar känna sig lite hemmastadd nu här i Torsåker, inte för att jag kommer i ordning med ngt men man börjar ställa in sig på att vara hemma ett tag. Känns både bra och dåligt, skönt att komma hem från jobbet o maten står klar och det är bara att värma på den. Skönt att kunna slänga in tvätten i tvättstugan, sen sköter ngn annan det. Men samtidigt är det saker jag kan offra för att få min alldeles egna lägenhet, ett hem där jag kan känna mig trygg och tillfreds med mig själv. Där alla saker är mina och sammanhängande!  Jag vill ha min egen tid, tid för mig själv och bara kunna tänka.

Jag saknar min klass, mina vänner! Det gör så ont när jag tänker på att allt är verkligen slut och att vi nu går in i en ny fas i livet, spännande men väldigt vemodigt.  När jag lyssnar  på Paper Planes kommer klumpen i magen fram, tårarna börjar rinna och paniken växer sig starkare inom mig. Allt är så jobbigt! Jag vill inget hellre än att bara träffa alla igen.
Ser sjukt mkt fram emot vår klassträff den 5juli i Bollnäs :) Då kommer säkert tårarna igen, eller så blir man så upprymd och när man senare ska åka hem så tror man att vi ska ses inom en månad igen... Men jag älskar er alla och hoppas vi alltid kommer hålla kontakten på ett eller annat vis.

Hanna och Kursu kom hit en sväng i helgen också :) Kurre skulle på dragracingen som var i hofors, så jag tog mig en tur upp dit för att möta turtuduvorna ! Så underbart att få träffa Hanna igen, 3veckor sedan sist och det känns verkligen. Dom skjusade hem mig och fick se hur jag bor och jobbar. liiite pinsamt, men de bjuder jag på ;) Jag älskar mitt ICA!! haha..
Kändes lite strange att träffa dom här hemma, ha Hanna i torsåker liksom.. men en sjuk lättnad och jag mådde så bra, allt var som för tre veckor sedan.. Det är du och jag Hanna! :) <3

Det har blivit väldigt mkt festande senaste tiden, studenten både i onsdags och fredags :) Har varit mkt kul. Så nu är alla härikring utexaminerade också ! känns gött att man inte är den ända som jobbar och kommit in i vuxenvärlden ;P
Grattis folket till studenten och tack för två helt otroligt roliga krogrundor både i Hofors och Sandviken.

På fredag är det midsommarafton!!! hjälp vad tiden går fort.. helt ofattbart. Det är denna helg vi ser fram emot mest på hela sommaren, gästis o massor med folk :) Tagga!!
Men först är de massa jobb som gäller, men de är kul och pengar behövs verkligen... ajajj vad de kostar att ligga på topp! huuualigen, nu får lönen komma snart, ligger på minus efter denna helg.

och kort knäpper man inga heller, ska bli bättre på de så ni kan följa min resa på bilddagboken också..

Grymt trött efter en hård arbetsdag, ska sova nu och ladda inför morgondagen. Nu inför midsommar är de väldigt mkt folk som ska handla, jotack de märks och bröd/tobak/apotek och tidningsansvarig som man är går man på nålar hela tiden ifall ngt skulle ta slut eller glömmas bort att beställas... Värktabletter MÅSTE fixas under morgondagen, kommer nog gå åt bra under helgen ;P haha!

Tack o hej!

Tjejer, jag älskar er så otroligt mkt. Tänker på er hela tiden, ni finns i mitt <3.
SAKNAR ER!
- Puss och godnatt! ;)

Kommentarer
Postat av: Tilda

Saknar dig Emelie. Tomt här i Forshaga utan er

2008-06-17 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback