13Januari

Först så ska jag passa på att säga grattis till bästaste Matilda Magnusson som fyllde tant igår :)

Måste erkänna att jag haft bättre dagar än denna. Började med att man hade en väldigt dålig hårdag, vilket inträffat alltför ofta nuförtiden (måste klippa mig!), sminket jag köpt täcker inte alls lika mkt som det från Make up store, vilket gör att jag ser ut som ett helvete o mår skit om dagarna när jag ser mig i speglarna på jobbet!! Vill bara ge upp ansiktsbehandlingarna också, vet att man ska ge de tid. Men jag är trött på de nu! iofs tror jag att det blivit som de blivit nu eftersom vi maxade totalt o hade en dubbel så stark syra denna ggr. Men jag är trött på att se ut som ett helvete varje dag pga av acne o annat jävla skit i ansiktet. Känns som om hela nyllet är proppat med skit ... Imorrn går jag till Jenny o frågar om de ska vara såhär, för de är helt knottrigt under huden liksom .. bläää!

Sen tror jag att de är en sådan dag då man tar lite extra illa upp på allt som händer, men ibland blir jag bara så himla besviken på vissa personer o deras prioriteringar. Samma visa varje gång! Eftersom jag tror denna besvikelse är för dagen så skriver jag inte mer om detta. Men ibland kanske man måste tänka till lite.. eller? aja ..

Även fast jag är väldigt trött o sliten just nu så mår jag som bäst på jobbet! Det är mina stjärnor till arbetskamrater som förbyller min dag. Dom som frågar hur de går med flytten, dom som frågar hur jag mår, dom som skrattar med och åt mig, dom som jag kan vara mig själv med. Just nu känns de som om mina stjärnor är de ända som verkligen bryr sig om mig! Och de är känslan dom ger mig som får mig att må bra..

I helgen åker jag ner till älskade värmland, bara tanken gör mig alldeles varm i kroppen och lugnet som infinner sig inom mig när jag befinner mig nere i Forshaga börjar komma. Finns inget ställe där jag mår så himla bra som där nere! Alla minnen kommer åter o lyckan, åh de går inte att beskriva! Bästa känslan som finns! Nu får jag träffa några av de som betyder allra mest för mig igen o bara de är obeskrivligt i sig. Satt o kollade bal/studentbilder igår samt pratade om allt som hände på våren innan vi gick ut. Det var helt klart de bästa tiden i mitt snart tjugoåriga liv! Alla grillfester med klassen, kvällarna vid älven med Carlander på gituarr, Degens 20års dag som firade hemma hos Tilda .. Åh, jag längtar så sjukt mkt tillbaka .. Kvällarna med simon, vaxningen av hans ben :) Känner hur ögonen fylls med tårar, de gör dom jämt när man tänker tillbaka. Inget kommer någonsin bli som förr! Ska jag uppleva och få denna känsla tillbaka någongång så är de med dessa människor som var med under forshagatiden. Finns så mkt att skriva, så många känslor som kommer, minnen som finns.... Vill vrida tillbaka tiden, uppleva allt igen.. Det tror jag alla vill!
Vi ses på lördag älskade klasskamrater :)

var en sväng o kikade hur långt dom kommit med rusten av min lght, endast spacklat o målat några garderobsdörrar. aja , bilder finns på
http://www.xem3liex.bilddagboken.se ..

Harebrahej!

ps. Jag saknar älskade Sara, Sanna, Linda o Linda <3

Kommentarer
Postat av: Tilda

Det är tur att du får komma ner till värmland och slappna av lite. Vi ska ta hand om dig så mycket som det bara går. och Emelie, glöm inte att du är vacker även fast de där gubbarna kryper fram ur huden på dig : )

Postat av: sara

vet att de är lite klysigt att skriva så här men.. ja bryr mig verkligen om dig! även om vi inte hörs av eller träffas så ofta numera, så gör jag verkligen det.. för vi har såååååå många goda minnen ihop, och du lärde mig leva livet! och du gjorde mig verkligen glad! Du är en underbar människa emelie, glöm aldrig bort det! PUSSS

2009-01-14 @ 14:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback