5Maj

Man börjar fundera vart världen eller snarare samhället är påväg när man får reda på att det varit skottlossning i ett bostadsområde här i Hofors. Vi härikring vet mot vilket hus skotten var riktade till, kankse förtjänar dom det kanske inte. Jag tycker det är lite väl att välja denna utgång, men samtidigt ; Hur mkt ska man behöva hända innan polisen tar tag i saken? Nu har det gått förlångt! Hela tiden är det något som händer här, är det inte rån så är de misshandel  osv . Det sägs att polisen samlar bevis mot dessa personer vars skotten var riktade mot, men är inte ett rån tillräckligt? Måste det gå sålångt att dom hinner misshandla både vuxna o BARN? Det är helt sjukt! De som nu sköt, kommer det fram vilka dessa personer är , får de straff på en ggr efter en grej. Här behövs det nog inte samlas nå bevis eller motiv för att sätta dit dom. Sjukt hur samhället fungerar!  Nu vill jag bara härifrån, känner på mig att inom en snar framtid kommer ngn jag står nära råka illa ut, eller i min närhet, kanske jag själv, eller en annan oskyldig människa. För det är oss oskyldiga det drabbar ....

Nyss kom jag hem från Storvik o kusinEmmas lilla kalas :) Grattis tjejen! Åkte direkt dit efter jobbet, sjukt seeegt. Är inte lagd åt att vara massa social efter jobbet. Helst vill man bara hem, sätta sig framför datorn o tvn, glömma allt o bara vara för sig själv. De är kärlek <3 Fick matlådor av familjen, uppskattas alltid :) Thanks!

Imorrn är de jobb igen, sen är jag ledig på torsdag o då nalkas de grillning i torsåker hos Rolle. Har tvättid då men den kan man juh alltid boka om :) VI får se vad de blir iaf.. . .

Näe, snooka lite nu .. Sen sängen :) Wonderbaaaart!


Tjippohooj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback