19 Oktober

Sitter o tuggar på ett äpple förtillfället, går inte så vidare bra. Glömmer liksom att tugga tillräckligt, det fastnar i halsen. Så kan det vara ! Ont gör det, och tänk om det skulle fastna o inte åka ner, vem ska då hjälpa mig ? Ensammen som man är. Ett värdsligt problem, som karlsson skulle ha sagt. Men om ngt verkligen skulle hända, vem ska man vända sig till i första hand för att få akuthjälp? Måndagsfunderingar såhär på kvällskvisten.

Idag har jag fått vara min egen handyman, har man ingen karl så får man juh ta tag i de sysslor som är dom givna helt solo. Imorse gick en propp o kök o sovrum, hann inte fixa det då så jag fick ta tag i det när jag kom hem eftersom ingen fixat de underdagen. Vem skulle de vara liksom undrar ni? . Jag med. . Och om jag gjorde det bra, absolut ! Efter lite hjälp av pappa, har man ingen karl som sagt så får man ta den som står en närmast. Det gick galant :) Pretty stolt över mig själv! Sen så bytte jag även hallampan som varit trasig i ett ex antal veckor. Är jag inte duktigt o händig så säg?!

Börjar bli lite smått kaos på jobbet igen, mkt collage som kommer nu men somvanligt har vi ganska dåligt med plats och min fantasi har inte varit den bästa idag heller. Som grädden på moset liksom! gah . Lallat runt , flamsat o gjort liite nytta. Konstigt nog fick vi en bra kassa ändå o de är juh bra :)

Lyssnar på min spelningslista på spotify, "Lugna favortier" o som jag älskar den . Varenda låt får mig att må bra, fast ändå inte. Tankar spinner värre än en katt på husses mage som blir klappad o gosad med. Förstår ni då hur jag menar ? Det är drygt, men jag kan inte sluta att analysera, kontrollera, spekulera o fundera kring det mesta. Rätt eller fel ? Vet fan inte mkt nu . Jag svävar på moln, men ändå inte. Jag borde vara glad, o de är jag också, men ändå så borde jag veta bättre än så här. Det sägs att man lär sig av sina tidigare misstag, detta måste varit något som passerat mig oberöd. För jag tycks aldrig lära mig ! Jag ger mig in i samma situation varenda gång, hela tiden. . Dumma , dumma Emelie! Men som min kära fruga säger ; Det finns en mening med allt ! Och så kanske det är. Hoppas på det !

Det stör mig att det inte är något bra på tvn, men det är väl så när man inte har några kanaler. Mitt utbud är inte att hänga i julgranen precis. Thats the life!

Näe, nu ska jag sluta klaga . För egentligen är jag glad .. egentligen!




Kommentarer
Postat av: Kreuger!

Hjärtat!! duktig du är! Man behöver inga karlar eller..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback