1September

Nu är sommaren officielt över :) Fast jag tycker den har varit de ett tag . . Himla kalla vindar om man säger så!

Har precis kommit hem från en långpromenad tsm med Sofie o Aska! Mkt skönt . . Vi gick en runda o sedan skulle jag hämta ut mitt efterlängtade smink som kommit på posten. När jag sedan läser på fakturan har sista betalningsdag varit. Hur kan de komma sig? När jag mailade med makeupdesign by sara, som sidan heter, så sa hon att sminket skulle komma som ett vanligt brev, de skulle alltså ta en dag . Jag gjorde beställningen förra fredagen, dvs den 20/8 . Sen får jag ett mail den 25 då hon skriver att sminket är skickat, alltså bara där har de tagit 5dagar. Hon lovade tidigare att skicka de redan på måndagen (23:e). Sen nu på fakturan har hon skrivit 20/8 som faktura datum, fast hon inte ens hade skickat iväg det. O då har man 10dagar på sig att betala in, på min lapp står de 29/8 . O igår när jag fick Avi från posten var de alltså den 31/8 . . Undra hur hon tänker där? Jag har alltså först fått vänta i över 1vecka på sminket, o sedan går betalningstiden ur innan jag ens hinner få det !? Rimmar inte rätt. . O nu hade jag fått ett mail där de stod att min betalning var försenad ! Det kanske är så hon tjänar pengar , på påminnelseavgifter. Vad vet jag! Jag skrev som de var iaf, men det tror väl inte hon på. . Aja , nog på det !

Idag är det på dagen 1årsedan jag satte min fot på Intersport ! Det har gått så jäkla fort . . Snart är den tiden över också. Både på gott o ont. . Måste börja söka lite jobb nu ! Hur gör man?
Har även bott i Hofors ett år idag , ja vad ska man säga om de ;) haha  . . Det har väl varit roligare än jag förväntat mig från början. Men jag blir inte kvar här så länge till !

Näe, om man ska ta o äta lite frukost o hoppa in i duschen sen :)

Förövrigt har jag slösat som faaaaaaan sen lönen kom! Har typ inga pengar kvar, så nu när jag kollade kontot fick jag en klump i magen . Hur ska denna månad gå ihop? aja, nu är det sparbössan o snålhatten på. . gaaah , varför är jag så himla klantig o slösaktig? Pengar o jag är inte bästa kompisar, men de är väl därför jag gör av med dom så fort. .

Ha en bra dag gott folk!




ps. jag har juh klippt av mig mitt otroligt långa hår! This is the result :)

Före;





Efter;


Kommentarer
Postat av: sara

va fiiiint :D du passar verkligen i kort hår=)

Postat av: Tilda

Asfint blev det.

2009-09-01 @ 13:03:40
Postat av: Pernilla

Hejsan!

Vad tråkigt det där med sminkstrulet. Men kul i alla fall att du har fått en ny frilla :D Snyggt!

2009-09-01 @ 15:11:59
URL: http://www.onetaste.se/blogg
Postat av: Anonym

Skitsnygg i hövve ru!! :)

gör göteborg med mig!

2009-09-03 @ 14:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback