16 Januari

Morgonpromenaderna har tagit fart igen, det är mycket skönt o himla bra :) Uppstigning 05.45 o promenera en timme, bra för hjärta o själ ! Tackar Pernilla för sällskapet. Känner att jag är på gång nu, snart så.

Har bestämt mig att återigen ge ett försök till att starta ett nytt liv, har köpt ett litet hjälpmedel som heter Alli från apoteket, ni vet "Gå ner två kilo själv så hjälper Alli dig med det tredje". På långsikt är detta det bästa alternativet tycker jag. Fick inte så mycket hjälp på Apoteket , kändes mest som att hon inte visste vad hon pratade om när hon jämnförde Alli och pulverdiet. Men nu är jag påläst, det kommer verkligen inte bli lätt.

Med alli ska man äta en fettsnål kost, jag ska alltså gå efter kalorier o fett när jag väljer mat. Alli är i tablettform o binder en fjärdedel av fettet från maten o tar bort de ur kroppen på naturlig väg. Varje måltid måste planeras o vägas. Kommer inte bli lätt, men jag ska ge det ett försök o göra mitt bästa ! Tänkte att jag skulle börja redan idag, men nu när jag läst på lite så ska man vänja kroppen med fettsnål kost några dagar innan man börjar annars kommer jag få springa en massa på toaletten :P O det vill man juh inte .. Äter man för mycket fett i en måltid så blir man alltså dålig i magen. Så det gäller att hålla fan på sig ;D

Det jag tycker ska bli svårt är att hålla koll på hur mycket fett det är i vissa saker, jag ska äta efter tallriksmodellen men måste ändå välja proteinerna med omsorg, tex korv är det jättemycket fett i så det ska man juh undvika. Man ska hålla matdagbok för att se o skriva ner kalorier o fett o även hur dagsformen är för att se om det är något man ska undvika som ev innehåller för mycket fett.

Kalorier tycker jag det är jättesvårt att se på innehållsförteckningen, vissa grejer står det ju inte ens . Och sen att hålla koll på hur mycket fett det är o sen dela upp o bla bla bla .. Men man kommer väl in i det, jag får helt enkelt ta hjälp av någon första veckan ! 5-6mål om dagen ska ner, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. O frukt innehåller ju också en viss del kalorier o fett. Med alli spelar det ingen roll om det är mättat eller omättat fett, inget ska ner ! Man tar tabletterna vid varje huvudmåltid, äter man dock ingen måltid som innehåller fett, tex sallad, så ska man heller inte ta ngn tablett eftersom de då inte finns något fett att binda.

Aja, vi får se hur detta går :) Värt att det ett försök iaf o ge sig fan på att man kommer klara det!
Det straffar juh sig om man fuskar, puh ! ..

Nu ska jag snart bege mig till jobbet o slita lite, ikväll ska jag på mitt livs första bandymatch mellan SAIK-BOLLNÄS, avgörande om vilken som går vidare till final :) Arenan är fullsatt o det kommer bli ett jäkla tryck.
Ska bli jätteroligt !  Hejja SAIK :)

Ha en underbar dag vänner !


Kommentarer
Postat av: Malin

Men du det där lät inte så dumt det inte.. :) helt klart värt ett försök :D

Postat av: lelle

Du VET väl att det är mars va? =)

2010-03-17 @ 12:19:19
Postat av: Anonym

Tack för påminelsen lelle, ;p

2010-03-17 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback