LCHF

Idag har det gått en vecka sedan vi påbörjade vår Lchf-diet, och hittils har det gett resultat. Men fy satan i gatan, det har inte varit lätt. Förra veckan var otroligt lååång! Både jag o Daniel har legat deckade med magont, huvudvärk o en otrolig trötthet. Riktigt krassliga! Sen ett sötsug utan dess like på det. Det är nu man märker hur sockerberoende man är, vi har tagit bort allt socker nu. Men ju längre de gått desto bättre har de gått :) Nu känns det som att kroppen är urrensad på skit, så nu ska de väl gå lättare.

LCHF innebär att man ska äta så lite kolhydrater som möjligt, samtidigt som du ska äta så mkt fett som möjligt. Jag kan tala om att jag fick kväljningar bara av tanken på ägg o bacon de första dagarna, hemska frukost! Nu tror jag att de börjar gå bra :P Man får hitta på lite andra alternativ bara, men inget är ju så fettigt som de så man får inte byta ut alltför många dagar =P

Tanken är att jag ska gå ner 15kg, jag vet att de kommer gå! :) Speciellt nu när man redan tappat 2,2kg första veckan. Syns gör de inte på mig iaf, Daniel har tappat 3kg o hans byxor är större o skärpet hjälper inte lika bra :P
Gymkort skaffar vi oss när lönen kommit, jag känner att kroppen lär vänja sig med dieten först. Så med träning kommer ännu bättre resultat. När Daniel kommer från jobbet ska jag mäta mig, hoppas man tappat lite i omkrets också. Annars blir man ju ledsen ! Som jag har kämpat denna vecka !

Nog pratat om LCHF :)

Helgen har bestått av massa mys med Bio i fredags, Meet the parents; Little fockers.. (tror den heter så) med Daniel. Filmen var helt ok, men kanske mer värt o se den hemma i soffan. Ingen biofilm precis !
I lördags så tog vi sovmorgon o sen bestämde vi oss för att gå ut o käka med Sandra o Lunkan. Vi gick till ett supermysigt ställe i Linné som heter Cicero. Där hade dom massa god mat o en tapasmenyn för billiga pengen :) Vi beställde in massa tapas, småplock som kosta ca 40kr st. Hur gott som helst ! Daniel har räknat ut att 4glas vitt vin eller 6glas röd vin var de som gällde för oss. Sen vodka/ramlösa :P haha! Jag höll mig till 4glas vitt vin o sen vodka/ramlösa som inte alls smaka så illa som jag trott. Går att leva med ;) O inte ett dugg dåligt mådde jag igår, tack gud ! :)
Igår så vare mys här hemma med solsidan o film, Fired up ! Sandra o Lunka joina o vi käka pizza innan, eller jag åt en kycklingsallad utan majs o ananas med extra sås :P Gott!

Ähh för mkt text .. Nu ger jag upp! :)

Ha en toppen dag :D

Kommentarer
Postat av: sara

Gu va duktiga ni är!! :):) jag ångrar mig så mkt att jag slutade med GI, men ska börja nu igen! så jobbigt är de inte! och att de ger resultat är ju så kul!:) en tjej på mitt jobb har gåttt ner 13 kg! De går bara man vill!! PUSS HJÄRTAT!!

2011-01-17 @ 14:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback